ضربه گیر پنوماتیک

جهت سفارش و استعلام با شماره 09125396237 در تماس باشید

ضربه گیر پنوماتیک چیست؟

در طی روند عملکرد جک در سیستم پنوماتیک قبل از اتمام کورس میزان سرعت پیستون باید کاسته شده تا مانع از ایجاد ضربه در قطعات گردد چانچه این عمل به درستی صورت نگیرد علاوه بر آسیب رسیدن به جک  پنوماتیک ، کل سیستم و ماشین آلات پنوماتیکی ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه دچار مشکل شده و آسیب ببیند . پس جهت جلوگیری از ایجاد این مشکل و آسیب دیدن سیلندر یا همان جک در سیستم ، سیلندرها باید از دو قسمت سرپوش مجهز به سیستم ضربه گیر باشند . به عبارتی استفاده از ضربه گیر سبب جذب انرژی جنبشی بار و کاهش سرعت حرکت در پیستون می شود .

انواع روش ضربه گیری پنوماتیک

معمولاً به دو روش ضربه گیری صورت می گیرد :

  • ضربه گیری داخلی : در طراحی ضربه گیر پنوماتیک باید بیشترین میزان فشار ایجاد شده به وسیله ضربه گیر در نظر گرفته شود تا از ایجاد شکستگی در سیلندر جلوگیری شود .
  • ضربه گیری خارجی : در این روش از ضربه گیری از تجهیزات کنترل فشار در قسمت خروجی استفاده می شود . عموماً در موارد بارهای سنگین ، نیاز به دقت در حرکت ، لزوم انعطاف پذیری بالاتر و نیاز به استفاده از محدوده معینی از کورس سیلندر ، از این نوع ضربه گیر استفاده می شود .

علت استفاده از شیرهای یکطرفه در ضربه گیر داخلی

به منظور حفظ حرکت آزاد پیستون در طول کورس برگشت به کار بردن شیرهای یک طرفه در ضربه گیرهای داخلی الزامی می باشد . نصب این شیرها سبب می شود در طی فرآیند برگشت پیستون زمان آغاز حرکت فشار بطور متعادل به کل سطح پیستون وارد شود .

تجهیزات پنوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارسال پیام در واتساپ